Ako je to s obhliadkou stavby pri energetickom certifikáte?
Veľa záujemcov sa nás pýta, či je potrebná obhliadka stavby pre vypracovanie energetického certifikátu. V nasledujúcom texte si prehľadne vysvetlíme, aká je v tomto prípade postupnosť.
Energeticky certifikát sa vystavuje na základe predloženého projektu. V prípade, ak boli vykonané veľké zmeny oproti pôvodnému projektu, tak sa počíta aj s nimi. Zaujímajú nás najmä materiály použité v konštrukciách.
Musíme sa však zamyslieť nad tým, či informácie o skladbe konštrukcií skutočne zistíme pri obhliadke domu. Dom, ktorý plánujeme kolaudovať, by mal byť na 95% dokončený – tak, aby bol pripravený na bežné užívanie. Počas samotnej obhliadky takéhoto domu vidíme z exteriéru fasádnu omietku a zvnútra sadrokartón, prípadne vnútorné omietky, čo sa týka podlahy, môžeme pozorovať nášľapnú vrstvu. Z tohto opisu obhliadky vyplýva, že konštrukcie, ktoré sú pre nás kľúčové na vypracovanie energetického certifikátu, sú dokonale zakryté.
Ako zistíme skladby konštrukcií?
Existujú iba dve možnosti ako zistiť, čo sa skrýva pod povrchovou úpravou. Prvá možnosť je z nášho pohľadu absurdná, nepraktická a finančne nevýhodná. Je možné spraviť sondy do podlahy, steny a strechy. Daný postup sa pri novostabe nedá zrealizovať bez výslovného súhlasu majiteľa budovy. Túto metódu používame vtedy, ak nie je iná možnosť (informácie získané z dokumentácie a podobne), alebo ak chceme zistiť, aký konštrukčný systém je použitý v strarších bytových domoch.
Druhá možnosť je praktickejšia pre novostavby a zároveň je podstatne jednoduchšia. Ak zvolíme tento spôsob, informácie o stavbe sa dozvieme priamo od majiteľa. Vzhľadom k tomu, že každý majiteľ má k dispozícii kompletnú dokumentáciu týkajúcu sa novostavby, považujeme túto možnosť za najrelevantnejšiu smerom k spokojnému zákazníkovi.
Akým spôsobom nám majiteľ tieto informácie môže poskytnúť?
Spôsobov je viacero – buď sa stretneme osobne u nás v kancelárii alebo u vás na stavbe. Najpohodlnejšie si tieto informácie poskytneme cez e-mail a doladíme cez telefón. Posledná možnosť výrazne šetrí čas, energiu aj financie. A práve to je dôvodom pre vznik našej služby. Chceme, aby ľudia robili veci jednoduchšie a zameriavali sa na podstatnejšie veci – ako napríklad na rodinu, voľný čas a oddych.